Víkend v Londýne

08/2008 : Peťo

Myšlienka spoznať Londýn vznikla medzi spolužiakmi na hodinách angličtiny. Dostali sme chuť navštíviť zopár pamiatok, spoznať atmosféru večerného mesta a samozrejme vyskúšať si angličtinu v praxi. Cieľ bol jednoduchý : vidieť čo najviac a zaplatiť čo najmenej.

A tak jedno pekné augustové ráno vyrážame. Stretávame sa na letisku a s ranným letom sa už vznášame ponad oblaky. Ani sme sa nenazdali a už pristávame na letisku Londýn Stansted. Odtiaľ ide priamy spoj až na autobusovú stanicu Victoria Green line station. Od stanice už žiadne vozenie sa, ale začíname spoznávať Londýn. Po prvých metroch však už sedíme v reštaurácii. Neodolali sme ponuke typicky londýnskeho jedla Fish and chips. Po krátkej pauze sa už presúvame popred Buckingham Palace a cez Green Park až na Piccadilly Cirkus. Tu sme vďaka nášmu učiteľovi zohnali skvele lacný hostel. Ubytovanie má perfektnú polohu, takmer všade sme sa dostali pešo. Pridelili nám osem-lôžkovú izbu. Paráda, pripomína mi to detstvo a pionierske tábory. Celkom sranda. Ale za tak nízku cenu je to super.

London eye

Po krátkom oddychu sme prekonali šok z ubytovania :) a vyrážame do ulíc Londýna. Na prvý deň sme si dali len taký voľnejší prechádzkový program. Prešli sme sa okolo Her Majesty's Theatre až po legendárny Big Ben a následne po Westminister Bridge na druhú stranu rieky Temža. Tu nás už čaká Londýnske oko - veľký kolotoč :), vďaka ktorému sme sa dostali až do výšky 135 metrov a kocháme sa nádherným výhľadom na celý Londýn. Po vyhliadkovej jazde sme si dopriali typický londýnsky HotDog a ide sa späť. Cestou ešte ochutnávame atmosféru londýnskych barov.

Pamiatky

A tak ráno, skôr než vyrazíme na pamiatky preberáme sa s obrovskou starbucks coffee. Z hostela Piccadilly hostel sa dá zvládnuť pešo viacero zaujímavostí. Prezreli sme si výmenu stráží pri Buckingham Palace, navštívili sme The National Gallery, Parlament a mnoho ďalších zaujímavostí. Za najzaujímavejšiu návštevu považujem Múzeum dopravy. Je tu vystavené množstvo zaujímavých dopravných prostrediedkov, ako napríklad prvá konská železnica, prvé vlaky, či električky alebo autobusy.

Po prvom sklamaní zo skutočného Londýna začínam objavovať jeho čaro. Fantasticky uvoľnená atmosféra, bezprostrednosť, parky plné ľudí. Zrazu mi nevadí sem tam špina, hluk, či preplnené ulice.

Ďalší deň sme navštívili Múzeum voskových figurín ( Madame Tussauds ) a popoludní na nátlak nežnejšej časti partie už brázdime Oxford street a nechávame sa oddávať augustovým výpredajom. Ach jaj, to zas bude tento výlet drahý.

Doprava

Posledný deň sme si zakúpili celodenný lístok a vyskúšali sme typický londýnsky poschoďák, metro a MHD. Prezreli sme si vzdialenejšie pamiatky, napríklad Tower Bridge a odtiaľ sa už plavíme po rieke Temža a obzeráme si Londýn z opačnej strany. Výlet sme zakončili na Old Royal Observatory v Greenwich Park. Nemohli sme si nechať ujsť návštevu nultého poludníka.

Londýn

Náš výlet sa pomaly končí. Ďalší deň ešte nejaké drobné nákupy a s večerným lietadlom už prilietame domov.

A aký vlastne Londýn je ? Najprv som ostal veľmi sklamaný, no čím viac času som v tomto meste trávil, tím viac som bol nadšený. Eurovíkend v Londýne určite odporúčam.