abeceda

Egypt - prvý krát

03/2011 - Evka

Prvé stretnutie s Egyptom

Moja prvá pracovná cesta sa začala návštevou Egypta s CK Medina tours. Prvé pocity boli najskôr zmiešané, keďže v tom období ako som cestovala do Egypta ( marec 2011 ) v krajine prevládali nepokoje. V mediách bol Egypt prezentovaný ako ,,hrozba´´ No mňa to neodradilo a chcela som sa presvedčiť aká je situácia a čo sa deje. V turistických destináciách nebolo cítiť nič. Žiadne hrozby ani nejaké nepokoje ako sme zo všetkých strán na Slovensku počuli. V mestách bola iba zvýšená ochrana a zo všadiaľ sme videli hrnúť sa za turistami egyptských predavačov, ktorí sa tešili, že opäť ich krajinu navštívili turisti.

Každý by čakal, že keď priletí do Egypta ovalí ho teplo, ktoré tam je. Prileteli sme v noci. Na naše prekvapenie nás čakala kosa ako na Slovensku. Totiž dva dni pred tým ako sme prileteli, bola v oblasti Hurghada púštna búrka. Čakal nás krátky transfer do Hurghady. Prvý deň bol chladný, no ďalšíe sme si už užívali egyptské slniečko a všetci plný elánu sme chodili z hotela na hotel. Boli sme tu ubytovaný len dve noci a potom nás čakalo putovanie Egyptom od severu na juh.

Hurghada

Hurghada je veľké, rušné stredisko plné obchodíkov so suvenírmi, barov, reštaurácií, diskoték a samozrejme aj miestnych predavačov. Hurghada je najnavštevovanejšia turistická oblasť v Egypte a mala som možnosť sa o tom aj presvedčiť. Podvečer sme si spríjemnili krásnou prechádzkou popri mori a večer sme už vyrážali do centra Hurghady a užívali si rušný egyptský život. Navštívili sme najväčšiu a najnavštevovanejšiu diskotéku - Little Buddha.

Marsa Alam

Ďalší deň sme strávili v novom dovolenkovom stredisku Marsa Alam. Je to miesto, kde nájdete ohromujúci podmorský svet plný koralov a čisté more s nádhernými plážami s bielym pieskom. Ideálne miesto pre milovníkov potápania a šnorchlovania. Nájdete tu krásne koralové zátoky a aj útesy, v ktorých sa skrývajú pestrofarebné rybičky. V tomto stredisku sú vybudované najmä luxusné hotely.

Asuán

Po troch namáhavých dňoch plných práce sme absolvovali celodenný výlet do Asuánu, kde sme videli archeologickú pamiatku Abú Simbel. Je súčasťou Svetového dedičstva Núbijské monumenty. Zaujímavosťou je, že táto monumentálna pamiatka bola v 20. storočí kvôli výstavbe Veľkej asuánskej priehrady rozrezaná na časti a prenesená na vyvýšeninu brehu. V tejto lokalite sú dva chrámy pochádzajúce z obdobia faraóna Ramsessa II. Veľkého. Faraón Ramsess II. dal vytesať dva chrámy, jeden bohovi Amonovi-Ré a druhý, menší pre bohyňu Hathor a manželku Nefertiti. Jeho manželka Nefertiti je na soche stvárnená s atribútami bohyne Hathor. Chrám je taký veľký, že slnečné lúče sa na jeho koniec dostanú len 2 dni v roku, a to v čase jarnej a jesennej rovnodennosti.

Makadi

Posledný deň sme strávili v Makadi - oblasť známa nádhernými koralmi. Ráno nás čakala prehliadka hotelov a poobede sme sa už nečakane vyhrievali na slniečku. Odlet sme mali totiž naplánovaný na obed, no na naše šťastie sa náš pobyt v Egypte ešte predĺžil kvôli poruche lietadla. Nakoniec sme odleteli až v noci. Posledný deň sme si užili naplno, lebo počas pobytu v Egypte to bol prvý deň, kedy sme si vyskúšali aj marcové more. V hoteli sme si nakúpili posledné suveníry. Ani nebudete veriť, ale od egypťana, ktorý plynulo hovoril po slovensky. Vykúpaný už v pomerne teplom mori nás čakala už len cesta domov.